dimecres, 5 de maig del 2021

Recomanació de maig

La lectura que us recomano aquest mes de maig és Duna de Muriel Villanueva.

«Hola. Em dic Duna i aquest és el meu diari d’estiu. Estic amb les meves dues germanes a casa l’avi, un malcarat. La mare ens ha deixat tirades en aquest poble blanc i blau davant del mar i el mestre de l’escola m’ha posat com a deures que escrigui tot el que em passi abans d’entrar a l’institut. No ho negaré: semblava que seria l’estiu més avorrit de la meva vida. Ara, però, entre la colla baliga-balaga, els secrets de l’avi, i un noi súper interessant que he conegut al bosc, sembla que la cosa es va animant. Tot apunta que aquest serà un estiu especial, de descobertes, d’aquells que fan créixer»

Els deures d’estiu de la Duna consisteixen en escriure un diari. Aquesta obligació escolar acaba sent una forma d'immortalitzar un mes d’agost ple d’emocions i de sensacions: el primer amor, la primera regla, el primer enfrontament amb la mare i el descobriment de la fragilitat dels adults.

A través dels ulls de la Duna el lector va descobrint ple de misteris que es resolen d’una forma natural i gens brusca. La senzillesa del llenguatge, directe, creïble i fluït, fa d’aquesta novel·la un relat meravellós i tendre, ple de reflexions sobre la vida...Tant de bo el món fos així de respectuós i sincer!

Bé, espero que gaudiu del llibre i... bona lectura