divendres, 24 d’abril de 2015

Celebració de Sant Jordi a l'Institut


Com ja sabeu, dijous al matí es va celebrar a l’institut l’entrega de premis dels diferents concursos de Sant Jordi.  L’acte va ser dinamitzat per un seguit alumnes que varen fer la presentació, l’entrega de premis i d'altres que varen col·laborar en actuacions musicals i lectures de contes. Així, durant tot el matí, es varen repartir els següents premis:
Concurs literari
Els finalistes de la Categoria A, corresponen als alumnes de 1r i 2n d’ESO, escollits pel jurat van ser els següents treballs:

Aprovecha cada instante de la vida” de Ivette Jurado, 2C.
Todavía tienes edad para aprender, me dijo con mucha sinceridad. No renuncies a grandes oportunidades, porque luego te arrepentirás.
La edad dorada” de Sabrina Abdelhak, 2D.
Desde hace siete meses está en paro. Odia esa palabra, paro, y para demostrarlo, cada día se levanta bien pronto, va al mercado, compra comida y luego la asesina. Por mucho que se empeñe, los tomates y las cebollas insisten en no convertirse en un sofrito. Y el mejunje de huevos y patatas nunca jamás será una tortilla.
Stuck in dreams de Manel Ubeda, 2 D.
Cuando disparé, vi como mi cuerpo caía al suelo. Era como si hubiera muerto y yo tan solo fuera un espíritu. Entonces se empezó a escuchar la palabra “ERROR” repetidas veces. La voz era muy artificial, como si procediera de un robot. Yo estaba cada vez más aturdido y confuso. Entonces, todo empezó a desvanecerse. Yo me limité a cerrar los ojos.
El guanyador va ser Manel Ubeda amb Stuck in dreams.
Dins de la categoria B, corresponent a 3 i 4 d’ESO i PFI, els finalistes van ser:

Paraules escrites amb tinta negra” de Núria Lluch Batlle, 4B.
Ineptes escriptors, ingeniosos poetes,
obren camins amb paraules precises, paraules memorables,
afloren del mes profund d'un mateix,
forjant els seus propis ideals.
Escriuen per satisfer, per explicar,
amb paraules nues, sinceres, otorgen força i saviesa
per a seguir caminant.
 Levántate” de Teresa García, 4B.
Levántate y sécate las lágrimas
No dejes que te rompan,
Tú eres más fuerte que ellos
No te escondas,
No huyas,
Sólo quieren hacerte daño
No dejes que lo consigan,
No te hundas,
No llores,
Levántate y sécate las lágrimas
No te dejes vencer,
Tú vales más que ellos
Tú puedes con el dolor
Míralos,  tan sólo son dos idiotas
Saca el valor de tu corazón
Alza el vuelo como si fueras
un pájaro en libertad,
Levántate y sécate las lágrimas
No dejes que te rompan,
Más y menos es poder
Y juntos podremos vencer,
No estás sólo, estoy contigo
Volaremos por siempre
Levántate y sécate las lágrimas
Y recuerda,
No te dejes vencer.
 “La misma cara de las dos monedas” de Marc Bazaga, PFI Perruqueria.
Me gustaría haberme quedado un poco mas y mantener una fructífera conversación conmigo mismo, pero realmente poco fruto se obtendría de ello”
El guanyador dins d’aquesta categoria va ser Teresa García amb “Levántate”.
Dins de la categoria C que correspon a Batxillerat i Cicles Formatius, els finalistes triats pel jurat van ser:  
Per què?” de Gemma Álvarez, 1 Batx. Científic.
Per què seure, quan podem estar drets?
Per què quiets, quan podem avançar?
Per què una llàgrima i no un somriure?
Per què callem, quan podem opinar?

Si podem ajudar, per què ignorem?
Si tenim humanitat, per què no respectem?
Si podem estar junts, per què estem sols?
Si tenim valor, per què ens domina la por?

Per què ser iguals quan podem ser diferents?
Per què més quan pot ser menys?
Per què blanc i negre quan pot ser en color?
Perquè copiar quan es pot ser original?

Per què i per què...?
Tu tries la resposta
Pots fer d'aquet món millor o pitjor
sense cap influència, amb decisions del teu cor.
 Un Sant Jordi Futurista” d’Oscar Acuña, 2 Batx.  
Havia sentit descripcions vàries d’aquest delinqüent, com per exemple, que s’havia posat una llengua de drac, que portava unes vàlvules enganxades a la pell i dirigides, per un tub, cap a la boca...
“Seguir endavant”d’Ariadna Gomis, 2 Batx.
Diuen que allò que més estimes és el que finalment et destrueix. Que quan vols alguna cosa i la perds et destrossa. Però que al final sempre ho superes o, en conseqüència, aprens a viure amb això.
El guanyador de la categoria C del concurs literari va ser Gemma Álvarez amb el poema Per què?.  
Concurs vídeo
Aquest any el tema escollit en el concurs de vídeo ha estat “Sant Jordi i les xarxes socials”.
El guanyador de la categoria A (corresponent a 1 i 2 ESO) del concurs de vídeo és Karen García de 1A amb “Gràcies a les xarxes socials pots mantenir una relació”.
En la categoria B i C, el concurs de vídeo va ser declarat desert, degut a la poc participació. 
Concurs fotogràfic
NO s’ha entregat cap premi en cap de les categories ja que el jurat va considerar els treballs presentats poc adients i de poca qualitat. A més a més, la participació en totes les categories va ser molt baixa.
Finalment, donar les gràcies a tots els alumnes que han participat en els diferents concursos de Sant Jordi, als col·laboradors i als músics i ballarins que varen dinamitzar l’acte de Sant Jordi. Gràcies a tos vosaltres hem pogut celebrar un Sant Jordi més a l’institut.